Home » Retour sturen

PRODUCTEN RETOUR ZENDEN

Volgens de wet hebben consumenten verschillende rechten bij een aankoop op afstand, zoals in een webshop. In de wet is opgenomen dat de consument 14 dagen ná ontvangst van een product, de gelegenheid heeft een product te retourneren. Binnen deze termijn moet de consument het product retour melden bij de leverancier/webwinkelier. Hierna heeft de consument 14 dagen de gelegenheid het product te retourneren. Tevens heeft de leverancier/webwinkelier 14 dagen de gelegenheid het geld terug te storten. Wel mag de leverancier wachten met terugstorten tot het product daadwerkelijk terug is gekomen.

Bij de Vintage Bril is de termijn waarin je het product thuis mag houden verlengt tot uiterlijk 21 dagen.

 

Uitzonderingen

Wel zitten er uitzonderingen in de wet Koop op Afstand. Dit retourrecht is bijvoorbeeld niet van toepassing op producten die op maat voor een klant word gemaakt. Het is namelijk voor de webwinkelier/leverancier onmogelijk dat product aan een ander te verkopen. Daarnaast kan de Vintage Bril geen producten terugnemen waar glazen op sterkte in geslepen zitten. 

 

 

Hoe kan ik retourneren?

Zoals al beschreven werd, mag de consument* bij de Vintage Bril 21 dagen ná ontvangst het product retourneren. U kunt de producten onbeschadigd, ongedragen in de originele verpakking terug sturen naar het adres op de factuur. Na ontvangst zal worden gecontroleerd of de retourzending hieraan voldoet. Voldoet deze niet, dan word er een bedrag van € 6,95 in mindering gebracht op het geld dat retour gestort zou worden om de kosten van de retourzending en de tweede heenzending te dekken. Twijfel je erover of je een product kunt retourneren of op een andere manier een probleem met de bestelling kunt oplossen? Mail of bel dan naar info@devintagebril.nl of  0031 (0)318-744447

 

De retourzending in stappen

1. De consument mailt naar info@devintagebril.nl dat hij/zij de producten wil retourneren.

2. Bij je bestelling ontvang je altijd een Factuur met retouradres, Kopieer deze en voeg deze toe aan het pakket. Je kan ook hier een formulier downloaden: retour bon

3. Heb je je bestelling binnen 21 dagen retour gestuurd? Dan ontvang je binnen 14 dagen na ontvangst van het retourpakket een terugbetaling op je IBAN. Voorwaarde is dan wel dat de producten ontvangen moeten zijn door de Vintage Bril. De terugbetaling omvangt de orderkosten en de verzendbijdrage van maximaal € 6.00 voor de verzendkosten.

 

Retourvoorwaarden

Ik wil graag dat retouren zo soepel mogelijk verlopen, maar helaas kan ik niet onder uit om hier voorwaarden aan te verbinden.

De retourvoorwaarden zijn:

– Het retourneren is voor Nederlandse particuliere klanten gratis, voor particuliere klanten uit het buitenland word een (klein) bedrag hiervoor in rekening gebracht.

– Bij het veelvuldig gebruik maken van het gratis retourneren, waardoor de onderneming tot buitensporig hogere kosten komt door een adres of individu kan het voorkomend dat dit leveradres en/of individu uitgesloten word van het gratis retourneren. De particuliere klant zal op dat moment in het vervolg zelf de retourkosten moeten voldoen.

– Bij alle retouren worden producten gecontroleerd op beschadigingen of gebruikssporen. Indien een product dermate schade heeft van gebruik dan hoe het product verzonden is, krijgt de klant een optie om of de schade in mindering te brengen van de terugbetaling of voor een bedrag van € 6,95 het product opnieuw naar de klant te laten zenden. Hierover wordt de klant vooraf geïnformeerd.

– Indien de keuze van de klant uit blijft bij een beschadigd product, kan de retour niet verder worden afgehandeld.

*Alleen consumenten (lees: particulieren) kunnen gebruik maken van de retourregeling. Voor klanten die bestellen vanuit een bedrijf (zakelijke klanten) is de retourregeling niet van toepassing. Zakelijke klanten worden gekenmerkt doordat zij op een bedrijfsnaam een order plaatsen ofwel gebruik maken van inkooptarieven.